september 2014

kveld ved bilen på Zelena Laguna

Sitter nå og nyter livet på stranden. Solen varmen, periodisk nedkjøling i havet. Vi har vært noen turer til Porec med syklene. Skal inn igjen i dag. Fortsatt mer behov for kj&#...

Mye endring av planer

Over - To på tur gjennom Europa. Etter 2 dager i Drage kom regnet dit. Ny kontroll av værmeldinger og vi kjørte nordover til Istria. Første stopp ble Rovinj. Gamle byen ligger på en odde og er byg...

Justering av resiemål- GPS leder oss på smale grusveier!

På vei fra Budapest til Sarajevo ble værmedlingen for Sarajevo, Mostar og adriaterhavskysten sjekket. Sarajevo 8 grader og regn. Adriaterhavskysten 20 grader og sol. Vi justerte straks reiseplanen,...

Termiske bad i Budapest

Vi tok undegrunnen M1 til det store badet. Når vi kom inn i badet, slapp vi å lete etter de som drev med massasje. Selgerene stod rett innefor. Vi tok 1 times massasje hver.Vel anvendte penger. De...

Dag 1 i Budapest - Er det Europas mest fantastikske by?

Vi har nå vært en dag i Budapest. Jeg har aldri sette maken til by. Kort og godt en utrolig fin by. Om det er Europas mest fantastiske by er vankelig å si, det er så mange jeg ikke har vært i!. Om...

BRNO - en hyggelig overraskelse

Turen fra Praha til Brno bestod av kø og humpete vei. Høyre felt på motorveien var ujevnt og det ristet kraftig. Mye veiarbeid ga mye stopp og saktegående kø. Vi valgte derfor å forlate motorveien ...

Praha - en av Europas fineste byer

Praha er en av Europas fineste byer å vandre rundt i. I går syklet vi fra campingplassen og inn til sentrum. Gikk rundt i byen og koste oss. Dette er en utrolig fin gammel by, som kan nås på en ...

Hamburg-Carnavan Wendt-Wittenberg -Praha

Vi reiste fra Hamburg kl. 11:00. Da vi hadde god til vår avtale hos Caravan Wendt valgte vi innstillingen «unngå motorvei». Vi syns det ofte er mer behagelig å reise på denne måten, og gjør ofte de...

Hamburg

Hamburg sett over innsjøenAlster. vi kom til Hamburg Lørdag ettermiddag. Kjørte først til Wohnmobilhafen Hamburg. Der var det fullt. Raske trykk på GPS så hadde vi rutet om til stellplatz i st.pau...

Middag ombord

Her nyter vi en 5-retters middag ombord, på Grieg gourmet. Mat og service gjør det til en opplevelse og ikke bare ett måltid.

Endelig avreise

Omsider kom vi oss avsted. 12/9 gikk Bergensfjord fra Bergen. Hen er Lugaren. Litt ekstra luksus ved starten av ferien. Ikke nett på bobilparkering i Hamburg. Fån kun lastet opp ett bilde pr innle...

Passasjerene er klar for tur

Hele planlagte reiserute

Her ligger den totale planlagte ruten. Alle stopp er på campingplasser eller stellplasser som er lagt inni Navigasjonsprgrammet. Nå kommer det ikke mer før vi har parkert i Hamburg. Kan hende vi v...

Litt om Navigasjon før vi starter turen

Det er enda 4 dager igjen til avreise fra Bergen. Tenkte jeg skulle skrive litt om navigasjon før avreisen. Tidligere har jeg benyttet en TOMTOM fra 2009. Denne har jeg vært godt fornøyd med. I El...

Planlegging av turen,spander litt tid på det.

Bruker en del tid på og planlegge en tur, dele den opp i passelige etapper, med fine by besøk underveis. Reisen er for oss en viktig del av ferien. Etter å ha hørt om Sarajevo bel dette det endeli...

1. etappe Bergen-Hirtshals

Vi har tidliger benyttet båt fra Bergen til Hirtshals når vi skal på tur i Europa. Mange vil si dette er dyrt, og ja det er det. Men vi syns det er verdt hver krone. Alternativet med å kjøre til L...

September-Oktober 2014

Vi har nå plalagt årets langtur med bobilen, og har forelpig følgende reiserute. Men vi har mer enn en gang under slike turer ombestemt oss i ett veikryss,og havnet helt andre steder. Dette blir tr...

Ny blogg!

Velkommen til blogg.no! :) Dette er det aller første innlegget i din nye blogg. Her vil du finne nyttig informasjon, enten du er ny som blogger eller har blogget før. Trenger du litt starthjelp fin...